Povijest škole

PRVO DESETLJEĆE   (1963.-1973.)

OSOBNA ISKAZNICA OŠ “KRNJEVO”

Datum rodenja: 17.rujna 1962.

Mjesto rodenja: zgrada OŠ “Turnić”

Prvo ime škole: OŠ “Turnic”

Ravnatelj: Mate Srok (2 mjeseca), Ilija Šukunda

Broj ucenika: 675

Broj nastavnika: 22

Preseljenje u novu (današnju) zgradu: 8. ožujka 1963.

Prvi nastavni dan u novoj zgradi: 11. ožujka 1963.

Novo ime škole: OŠ “Krnjevo”

Tradicija školstva na zapadnom dijelu Rijeke duga je oko 150 godina. Već 1852.godine tu djeluje prva osnovna hrvatska škola na Krnjevu otvorena je cijelo stoljeće poslije. Zbog intenzivne stambene izgradnje broj se učenika stalno povećavao te su uvjeti rada već par godina nakon otvaranja škole postajali sve teži. U nižim razredima neko se vrijeme nastava odvijala cak i četiri smjene.Godine 1968. predan je školi sportski park i otvoreni su radovi na njezinoj dogradnji koji su dovršeni 1970. Škola je svojim djelovanjem i stalnom suradnjom s Mjesnim zajednicama “Turnic” i “Krnjevo” krojila fizionomiju ovoga dijela grada. Od svog osnutka škola je nizala brojne uspjehe, priznanja te osvojena prva mjesta na smotrama i natjecanjima koje je zbog skučenog prostora  ovog kratkog povijesnog pregleda nemoguće sve navesti. Školski list “Polet” počinje izlaziti 1969., a 1972. proglašen  je najboljim listom osnovnih škola Hrvatske. Vrlo aktivne bile su tadašnje učeničke organizacije: pionirska i omladinska, a Crveni križ djeluje i danas.

DRUGO DESETLJEĆE (1973.-1983.)

 U studenom 1973.naša škola bila je domaćin 5.republičkog prikaza dostignuća u estetskom odgoju “Umjetnost u školi” te je nagrađena “keramičkom” plaketom. Mjuzikl “Volim te” u izvedbi dramske sekcije prikazan je i na programu TV Zagreb 1974. Škola je 1975.godine promijenila ime u OŠ “Veljko Vlahović”. Škola je 1976. dobila Nagradu grada Rijeke i proglašena je uzornom školom u Hrvatskoj na vrijeme od 4 godine zbog natprosječnih rezultata u odgojno-obrazovnom radu i organizaciji života i rada škole Posjećuju nas brojne prosvjetne i kulturne delegacije s područja tadašnje Jugoslavije, Madarske, Japana i Kine. Učenici postižu u više navrata izvanredne rezultate na natjecanjima iz matematike i tehničke kulture na saveznoj razini. Na različitim smotrama Klub mladih tehničara osvaja velik broj nagrada. Članom Fonda “Braća Ribar”,čijom se zlatnom medaljom za odličan uspjeh ponosi veliki broj naših učenika,škola postaje 1978.godine. Krajem iste godine organizirana je Škola za roditelje. Republičko priznanje za ostvarenje programa zaštite čovjekove okoline i visoki stupanj higijensko-estetskog uređenja dodijeljeno nam je 1982.godine. Uz stalnu aktivnost svih interesnih grupa potrebno je istaknuti i dugogodišnji rad natjecateljske komisije čiji su članovi uporno i vrijedno vodili bilježnice razrednih odjela,zbrajali ocjene kulture ponašanja te proglašavali i nagrađivali najbolje razredne odjele. Osim učenika,i naši nastavnici su nagrađivani republičkim i saveznim priznanjima.

TREĆE DESETLJEĆE (1983. – 1993.)

U ratnoj 1991. godini škola je imala najveći broj učenika – 1440 od čega je 70 prognanika i izbjeglica. Broj razrednih odjela popeo se na 44, a u svakom je bilo preko 30 učenika. U mlađim razredima nastava se odvijala u tri smjene. Budući da je škola kapacitetom predviđena za oko 800 učenika, nastava se morala održavati i izvan školske zgrade, tj. u prostorijama obližnje Mjesne zajednice ” Turnić “. Izvanredne rezultate postizali smo prije i poslije rata. Godine 1983. škola je bila domaćin 8. susreta glazbenog stvaralaštva i 7.susreta folklora i ritmike “Zvuk i pokret” opčine Rijeka. Škola je 1984. prva u Hrvatskoj dobila prometni poligon. Klub mladih tehničara nagrađen je 1985. Srebrnom plaketom, a 1986. nagrađeni smo Republičkom plaketom za njegovanje povijesnih tradicija. Sekcija tamburaša obnovljena je 1988. te djeluje i danas. Učenici su osvajali prva mjesta na općinskim natjecanjima iz matematike i tehničke kulture, a iz fizike i biologije postigli su uspjehe i na državnoj razini. Mladim povjesničarima se pružila prilika da se iskažu na općinskoj smotri ” Ča je ča povedat ću van ja ” na kojoj su osvajali prvo mjesto sve četiri godine,koliko se smotra održavala. Uspješni su i naši izviđači. I u ovom razdoblju nastavlja se aktivan rad natjecateljska komisije koja je proširila djelokrug svojih aktivnosti i na evidenciju mnogobrojnih akcija sakupljanja starog papira. Te su akcije dugi niz godina dobro prihvaćene od naših učenika. Tako je 1990. godine sakupljeno 60 tona starog papira.

ČETVRTO DESETLJEĆE (1993. – 2003.)

 U čevrtom razdoblju nastava se normalizirala, smanjuje se strah od neposredne ratne opasnosti. Počinje lagano i postupno smanjenje broja učenika i učitelja. Prešli smo u petodnevni radni tjedan, a od 1998. za učenike viših razreda samo u jednu smjenu – jutarnju. Četvrto desetljeće naša škola je započela s novim uspjesima: u veljači 2001. otvorena je specijalizirana učionica za povijest, a u rujnu iste godine toliko očekivana informatička učionica opremljena s 13 računala i svom pratećom infrastrukturom. Učenici i dalje postižu vrijedne rezultate na gotovo svim područjima. Tako se možemo pohvaliti prvim mjestima na državnim natjecanjima iz hrvatskog jezika, matematike, zemljopisa i povijesti, uz njih se na županijskoj razini ističu i engleski jezik, biologija i kemija. Uspješno smo se uključili i u sudjelovanje i organizaciju međunarodnog matematičkog natjecanja „Klokan bez granica“. Učenik – državni prvak iz povijesti primljen je sa svojom mentoricom kod ministra prosvjete i športa. U našoj se školi održava svake godine Županijsko natjecanje iz povijesti. U školi su zastupljene brojne kulturne i umjetničke te sportske i tehničke aktivnosti. Učenici, članovi tih grupa, sudjeluju svake godine u dvadesetak natjecanja i nastupa raznih profila. Najviše domete postigli su članovi literarne, novinarske i dramske grupe koji su pozvani na državne susrete LIDRANO i „Ivica Kičmanović“. Mladi glumci su na državnoj razini LIDRANA nagrađeni.  Do državne razine stigli su i naši sportaši (atletičari, odbojkaši). Izvanredne rezultate postižu i naše mlade glazbene i likovne snage. Svojim radom i uspjesima istakli su se i nastavnici od kojih su neki proglašeni mentorima i voditeljima županijskih aktiva, a neki su nagrađeni od Grada i Županije. U ovom desetljeću obilježili smo 150. obljetnicu rođenja Eugena Kumičića izdavanjem slikovnice i videokasete, a započeli smo i suradnju s g. Eugenom Kumičićem, unukom poznatog književnika.

PETO DESETLJEĆE (2003. – 2013.)

Učenici i djelatnici škole nastavljaju sa svojim predanim radom. Postižu i dalje izvrsne rezultate  na pojedinim područjima. Naši učenici zastupaju školu i županiju na državnim natjecanjima iz hrvatskoga i engleskoga jezika, matematike, fizike i povijesti. Školske ekipe plivača i tenisača proslavile su se prvim mjestima na državnoj razini sportskih natjecanja. Od mnogobrojnih uspjeha u radu slobodnih aktivnosti valja istaknuti uspjeh dramske, literarne i novinarske do državne razine Lidrana. Naš je zbor nagrađen na državnoj smotri u Varaždinu, a uključili smo se u festival „Kvarnerić“ te skladamo i snimamo CD album „To smo mi…“ na kojem se nalazi i naša himna „Eugenijalci“.  likovne kulture s učenicima opremio je novu likovnu radionicu čime je omogućen još kreativniji rad likovne skupine prepoznatljiv u estetskom uređenju škole.Svake godine učenici mlađih razreda masovno nas predstavljaju na Riječkom karnevalu.U povodu Dana zahvalnosti za plodove zemlje u listopadu svake godine organiziramo zajednički doručak u razredu. Od 2006. godine uvodimo i dva oblika projektne nastave. U jednom sudjeluju svi učenici škole okupljeni, prema sklonostima i interesima, u mnogobrojne grupe rukovođene timom učitelja. U drugi projekt (tzv. „mali projekt“) uključeni su učenici i članovi skupina slobodnih aktivnosti i dodatnih nastava koji rezultate svojih istraživanja prezentiraju roditeljima. To su naši „jestivi projekti“ u kojima se učenici, učitelji i roditelji druže uz pripremljena jela u svezi s temom projekta. Škola je u ovom desetljeću postala prepoznatljiva po razgranatom i redovitom humanitarnom radu. Humanitarna skupina „Anđeli“ pokrenula je niz aktivnosti. Za svoj rad nagrađeni su Državnom nagradom „Ni pet ni šest“ za grupno humanitarno djelo u organizaciji Plavog telefona. Svake godine u listopadu, u povodu sv. Franje Asiškoga, organiziraju izložbu kućnih ljubimaca. U povodu Dana jabuka Mladi čuvari okoliša prikupljaju jabuke koje poklanjamo štićenicima Doma „Turnić“. Svako proljeće učenici škole razvesele štićenike tog doma priredbom i druženjem. U našoj se školi polažu stručni ispiti iz povijesti i fizike, dok studenti fizike i teologije imaju vježbaonice. Naši učitelji kao voditelji županijskih stručnih vijeća okupljaju učitelje hrvatskoga jezika i razredne nastave s područja cijele županije.Uključili smo se u mnogobrojne odgojne projekte  „Život bez ovisnosti – za zdravu mladost“, „Trening životnih vještina“, a za provođenje projekta „za sigurno i poticano okruženje u školama“ dobili smo Unicefovo priznanje Škola bez nasilja, pokrenuli smo pilot – projekt „Ja mogu, ja hoću“ (pomoć u učenju)… U povodu svake značajnije godišnjice posjetimo grob Eugena Kumičića na Mirogoju. Godinama smo surađivali s njegovim unukom. Stotu obljetnicu smrti Eugena Kumičića obilježili smo snimanjem dokumentarnoga filma „Tragom Eugena Kumičića“.

ŠESTO DESETLJEĆE (2013. – 2023.)

     U posljednjem desetljeću škola je uspješno zadržala, ali i nadogradila dosegnute odgojno-obrazovne standarde. Načela i smjernice suvremenog odgoja i obrazovanja u procesu učenja i poučavanja usmjerene su na učenika kao aktivnog sudionika, kontinuirano kreiranje poticajnog školskog okruženja i doprinos izgradnji pozitivne kulture škole implementiranjem temeljnih vrijednosti u suvremenom odgoju i obrazovanju. U kompleksnoj školskoj praksi redovito se potiče i kontinuirano vrednuje uspješnost učenika i djelatnika. Učenike nagrađujemo priznanjem Eugenijalci godine za  uspješno sudjelovanje na različitim natjecanjima, natječajima i smotrama, a doprinos u izgradnji humanijeg i pravednijeg društva vrednuje se nagradom Veliko srce. U kontekstu unapređenja stručno-pedagoškog rada škole u suradnji s drugim obrazovnim institucijama škola je imenovana vježbaonicom za potrebe Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci za metodiku nastave pedagogije i za predmet Nastavna praksa politehnike, sjedištem Ispitnog povjerenstva za polaganje stručnog ispita za pedagoge u osnovnim školama Primorsko-goranske, Ličko-senjske i Istarske županije, stručnom bazom Odsjeka za germanistiku, članom intersektorske platforme, a dugogodišnji je domaćin Županijskog natjecanja iz povijesti. Škola redovito sudjeluje u projektima na različitim razinama. Uz visoka odgojno-obrazovna postignuća posebnu pozornost posvećujemo humanitarnim aktivnostima i odgoju za volontiranje, što je prepoznato i na razini lokalne i šire zajednice. Školi je 2011. godine dodijeljena nagrada Plavog telefona Nipetnišest za grupno humano djelo. Jedina smo riječka osnovna škola koja je od 2013. godine nositelj priznanja Luka Ritz za promicanje tolerancije i škole bez nasilja. Volim različitost samo je jedan od uspješnih školskih projekata za koji je škola 2014. godine dobila priznanje Krunoslav Sukić u kategoriji promicanja mirotvorstva, nenasilja i ljudskih prava u lokalnoj zajednici. Volonterskoj skupini Mali veliki učitelji 2019. godine dodijeljena je Pohvala za doprinos razvoju volonterstva, a 2020. godine Nagrada Školski volonterski klub. Središnji koordinacijski odbor akcije Gradovi i općine prijatelji djece dodijelio nam je Pohvalu za Naj-akciju 2019. godine U okovima geta – nikad više posvećenu holokaustu, a već sljedeće godine Povelju za Naj-akciju 2020. godine – Eugenijalci ostaju doma. Uspješnost rada valoriziraju Županijska priznanja za najuspješniju odgojno-obrazovnu ustanovu 2014. godine i 2021. godine te nagrade AmbasadoRI  odgoja i obrazovanja za individualni doprinos odgoju i obrazovanju 2020. i 2022. godine.   

Koncept suvremenog obrazovanja zahtijeva interakciju škole sa svojim okruženjem, odnosno nužnost snaženja suradnje lokalnom zajednicom koja u konačnici participira u životu škole.  Suradnja s lokalnom zajednicom uspostavljena je u različitim segmentima čime se obogaćuje školski kurikulum i svi segmenti odgojno-obrazovne djelatnosti školske ustanove.

Skip to content