2017-03-16 13:32:50

Natjecanje u pamćenju decimala broja π

Dana 14.3. u našoj školi je održano natjecanje u pamćenju decimala broja  π. Učenici su se natjecali u  tri kategorije:

  1.  Najljepši plakat
  2. Pamćenje decimala broja π
  3. Izvan kategorije - originalnost.

Plakat su mogli raditi u parovima i rok za predaju bio je tjedan dana prije samog natjecanja. Nakon što  je završio rok za predaju radova, u holu škole napravljena je izložba tako da svi učenici mogu vidjeti radove i odabrati svog favorita. 13. ožujka u svim razredima predmetne nastave izvršeno je glasovanje i na taj način je odabran najbolji plakat.

Drugi dio natjecanja bilo je natjecanje u pamćenju decimala broja π. Pripremu za to natjecanje proveli smo u razredima kroz dva kvalifikacijska kola u kojima su sudjelovali svi učenici viših razreda. Jednom tjedno na početku sata matematike dobili bi papirić i na njega zapisivali decimale broja π koje su zapamtili. U finale su se plasirali  najboljih 15 učenika koji su redom zapamtili 181, 141,123,119,112,105,104,100,98,84,82 i 81 decimalu. 

Finale se održalo 14.3. na sam međunarodni dan broja pi  Sam događaj vodile su dvije učenice, a imali smo i suce, koordinatora natjecanja i voditelja. Na početku su se predstavili učenici radova izvan kategorije – pokazali su i objasnili svoj rad – origami, tortu, igru o broju π i trodimenzionalno slovo π. Direktnim glasovanjem publike, 50 učenika koji su prisustvovali natjecanju, izabran je pobjednik.

Poslije toga počelo je natjecanje:  Učenici finalisti, izvukli su redni broj po kojem će nastupati i izašli iz prostorije. Na papiriću s rednim brojem nalazila se i zanimljivost vezana uz broj π koju će učenici pročitati prije samog recitiranja broja π.

Jedan po jedan učenik je ulazio u dvoranu i pred publikom recitirao broj π. Njegovo recitiranje pažljivo su pratile dvije učenice sutkinje i prekidale ga na prvu pogrešno izrečenu decimalu. Nakon toga bi prebrojale koliko je točno decimala rekao, a koordinator natjecanja bi mu predao papirić s rezultatom i zahvalnicu te ga usmjerio na njegovo mjesto. Naime, cijelo vrijeme natjecanja na pozornici su se nalazile tri stolice označene rednim brojevima 1., 2. i 3., za 1., 2. , i 3. mjesto, pa su učenici ovisno o rezultatu sjedali na stolicu ili se vračali u gledalište. To je natjecanje učinilo dinamičnim i zanimljivim. Rezultati natjecanja bili su redom: 277, 217, 205, 106, 84, 81, 62,  54 , 42, 39 i 23 zapamćene decimale.

Zanimljiva je bila tišina koja je vladala tijekom recitiranja decimala, pa čak i kad bi učenik par minuta šutio pokušavajući se sjetiti ostalih decimala, kao da nitko nije ni disao u dvorani, da je bilo muha sigurno bi se čule. Isto tako svakog je natjecatelja ispratio gromoglasan aplauz.

Na kraju natjecanja učenici koji su osvojili prva tri mjesta dobili  su nagradu, a svi sudionici i publika počastili su se tortom koja je proglašena za najbolji originalni rad.

Više slika pogledajte u fotogaleriji!


Osnovna škola "Eugen Kumičić" Rijeka